2001. őszén lelkesen fogtam bele a kerti vasút építésbe, a weblapom ezzel foglalkozó bejegyzései azonban 2002. tavasza óta sem képpel, sem leírással nem bővültek. Sajnos ugyanúgy jártam, mint az első H0-ás terepasztalom építésénél. Tapasztalatlanul, kapkodva vágtam neki az építésnek. Legnagyobb hibát az alapzat elkészítésénél követtem el, ugyanis biztosra vettem, hogy a kátrányos kencével többször lekezelt rétegelt lemezek és facölöpök az idő viszontagságaival és főleg a vízzel minden gond nélkül felvehetik a versenyt. Sajnos fél év elég volt ahhoz, hogy belássam, ennél komolyabb alapokra kell helyeznem a síneket. Tavaly nyáron már felszedtem a sínanyagot, gyakorlatilag az összes csavar belerohadt a fába, de a műanyag talpfák és a fém sínszálak tökéletesen állták a természet közel 4 éves próbáját. Mivel Brikó barátom lelkes kerti vasút építésbe kezdett, elkezdett motoszkálni bennem a kisördög, hogy újra láthassam az én kis szép piros vonataimat a kertben kanyarogni. Aztán 2006.júliusának elején megint Klagenfurt felé vitt az utam, Minimondus pedig újra megtette hatását. Hazaúton már az járt a fejemben, hogy mit, hogyan kellene csinálni. A vasút számára készült töltést azóta vastagon benőtték a növények, valóságos dzsungel lett a volt pálya helyén. A facölöpök és a tartólemezek ott rohadtak a növények alatt, úgyhogy az első két nap a romok eltakarításával telt. A cölöpöket sok helyen csak rostonként tudtam kibányászni a földből, a rétegelt lemez maradékát pedig csak belapátolni kellett a kukába.

A földet ledöngöltem, elegyengettem, mindenféle gyökérzetet, szemetet kitakarítottam belőle.
Ideiglenesen a kerti locsolóberendezés csepegtető vezetékét is át kellett helyezni.
Miközben megfelelő alapanyag után kutattam, az egyik barkácsáruházban ráakadtam a gyerekjátszóterekről ismert gumitéglára. Ezek 40*40 cm-es kockákban kaphatók, egymáshoz átkötéssel illeszthetők, könnyen vághatók és ellenállnak az idő vasfogának. A téglákat asztalosipari szalagfűrésszel kettévágtam,
zsákos készbeton felhasználásával és egy segítőkész ismerősőm segítségével egy délután alatt elkészült a 15 méter hosszú, egyenes szakasz alapja. Ehhez 20 db gumitéglát és 3 zsák 40 kilós betont használtam fel.

A gumitégla melletti részekre faháncsot szórtam, későbbiekben egy-két növényt természetesen be kell ültetni, de csak olyan fajtát, amelyik nem burjánzik el.
A síneket 3*40-es önmetsző csavarral rögzítettem a gumitéglába.

Kétvágányos pályát terveztem, a két végén 1-1 fordulóval, nem lesz egy hatalmas pálya, túl változatos sem, de szépen majd kialakulnak a dolgok. Az egyenes szakasz belső vágányát kezdtem el először letenni , ezután megcsinálom az egyik fordulót és csak utána fektetem le a másik vágánypárt. Természetesen most már lehetőség nyílt 4 év után újra kirámolni a vonatokat dobozukból és pályára tenni őket. Sínradírozás után hiba nélkül elindult először csak az egyik mozdony magában, majd a kocsikkal kiegészítve az első felújítás utáni szerelvénymenet.

Az első próbamenet...


Képek a Klagenfurti Minimondus parkból (2001.nyara)

Kezdetek - 2001-2002