LENZ központ a PC házban
Előre kívánom bocsátani, hogy az ötlet nem tőlem származik, fanem 'Facsiga' kollégától. Az ő honlapján láttam ezt a remek ötletet. Sokat törtem rajta a fejem, hogy hova helyezzem el a központot. Védett helyen kell lennie, egymáshoz és az asztalhoz is közel a kábelezés végett és nem utolsó sorban közel a számítógéphez. Ennél közelebb végül nem is kerülhet. Rejtve marad rengeteg vezeték és megspóroljuk egy csomó munkát is. Tovább nem is ragoznám ezt a témát, kedves modellezőtársam mélységesen kimerítette ezt a témát. Szavak helyett beszéljenek a képek.
A marTRAIN terepasztal 'agya' (pillanatnyilag ideiglenes helyén)
Megjegyzem, hogy a gépben lévő TV tuner kártyával és ISDN modemmel kiegészítve, TV-t nézni, rádiót hallgatni vagy internetezni is lehet, miközben a vonatok ide-oda szaladgálnak az asztalon...
Izelítőül készítettem egy videofelvételt két mozdony rövid útjáról.
A felvétel egy igen egyszerű helyzetet mutat be. A bonni pályaudvaron reggel
6.00 indítással 2 menetet állítottam be. Az elsőn a 8.vágányon álló ÖBB Taurusnak
kell a váltócsoport csúcsán a fővonal kijáratáig mennie. Ezzel egyidőben ugyanezen
a kijáraton álló BR232-es kap indítást a pályaudvar 7.vágányára. A program először
a Taurust próbálja indítani, de mivel a Ludmilla lefoglalja a célmezőt, ezért
várakozó állásba helyezi ezt a menetet. Indítást ad a Ludmilla részére (előtte
beállítva a helyes vágányutat neki), majd amikor az eléri a 7.vágány és elhagyja
a váltócsoportot, lassítani kezd és az ütközőbak előtt megáll. Ezzel egyidejűleg
(mivel szabad lett a váltócsoport) indítást ad a Taurusnak, mely elhagyja az
állomást és a pálya jelenlegi végén megáll. A helyzet igen egyszerűnek tűnik,
azonban PC nélkül gyakorlatilag lehetetlen megoldani. Analóg üzemben nem lenne
megoldható, mivel a mozdonyok egymással ellentétes irányban mozognak. Digitális
irányítással pedig szimultán kellene két vezérlővel játszanunk, hogy mindkét
mozdony pontosan meg tudjuk állítani egyidőben. Nem is beszélve az életszerű
lassításról, a lassú becsorgásról az állomási vágányokra, valamint a 6 váltóművet
mozgató vágányútról.
Tehát következzék egy PC
vezérelt kettős menet, mialatt én a kamerával próbálok a mozdonyokra tapadni,
de játszhatnék akár a fűtőház előtt egy harmadik-negyedik mozdonnyal is kézi
vezérléssel...
A videofile 7.7 Mbyte nagyságú .mpg formátumban van lementve. Lejátszásához a Windows Mediaplayer-t ajánlom.
Innen letölthető a 2002.09.25-ig elkészült Railroad & Co. TrainController állomány.