2012.07.16.
2011. év végén egy barátom kért meg, hogy segítsem valóra váltani régi álmát. Rendelkezésre állt 15 négyzetméter, sok-sok H0-ás jármű, melyek arra vártak, hogy legyen hol munkába állniuk. Konkrét terv nem volt az asztal elrendezéséről, csak rengeteg ötlet, kívánság: nagy pályaudvar, kisállomások, hidak, hegyek, völgyek, alagutak. Nagy újdonság nincs ezekben, szinte minden lelkes vasútmodell-barát első mondata hasonló szavakból épül fel, ha arról kérdezik, milyen terepasztalt szeretne építeni, ha lenne elég helye, ideje, pénze erre. Erre jön még a digitális vezérlés adta lehetőségek. A barátom szemében a mérce a marTRAIN terepasztal volt, minőségben, kivitelezésben és a vezérlés módjában hasonlót szeretett volna látni. Maradt így a bevált recept, Roco Line 2.1 sínek, LENZ DCC vezérlés PC irányítással és gazdag látványvilág. A pálya központi részén egy 8 vágányos átmenő pályaudvar épül, városi környezettel, melyből kiindulva hegyek között kanyargó fővonalak és mellékvonalak rejtett hurkokban fordulnak vissza önmagukba. Szinte az összes, kiegészítőket gyártó cég egy-egy építőeleme képviselteti magát az asztalon, de nagy részben a Viessmann és a Heki termékek dominálnak. Hosszas leírások helyett beszéljenek a képek, külön adagban az építés különböző fázisaiban készült képek, egy másik csokorban az átadás előtt készült fotók.
Hogyan készült?
A végeredmény
2013.01.26.
Újabb 2 elemmel bővült az asztal. Elkészült a sorban 4. és 5. elem, valamint a 6. is félkész állapotba került. Elkészültek a főpályaudvar bal oldali váltómezői, a téma átváltott városi környezetbe. Ezeken az elemeken már Faller Car System is kiépítésre került, azonban az eredetileg tervezett fordítókorong és fűtőház helyett csak szenelő lett építve. Beépítésre került a Faller legnagyobb, svájci eredetű viaduktja, feltűnik a városi magasvasút, egy felüljűáró és a berlini TV torony makettje is. Az előző bejegyzéshez hasonlóan külön csokorban tálalom az építés közben és a kész állapotban készült fotókat:
Hogyan készült?
A végeredmény
A Car System beüzemeléséről, az első próbák egyikéről egy rövid kis video is készült:
https://www.youtube.com/watch?v=YSP84qj9Jik
2013.07.06.
A terepasztalok egyik ékköve és nagy általánosságban a központi témája a pályaudvar. A lelkes vasútmodellezők sokszor értelmetlenül sok vágánnyal, torz hosszúságú peronokkal próbálnak kis területen összezsúfolni 6-8 vágányos pályaudvarokat, mert a látványosság és a játékélmény túlnő azon, hogy a vonatok körbe-körbe járjanak csak az asztalon. Azért még a "vonatfejűek" fanatizmusától távoleső, átlagos érdeklődésű nézelődők is izgalmasnak találják a kitérőkön kacskaringázó, peron mellett megálló, majd elinduló szerelvények látványát. Nos, ennél az asztalnál a főpályaudvar nem szenved helyhiányban, hosszú szerelvények fogadására alkalmas, széles peronok kerültek a sínek közé, jutott hely a Faller legnagyobb épületének, parkolónak, busz és taxiállomásnak és a Car System rendszerrel ellátott 2x2 sávos közútnak is. Az előzőekhez hasonlóan a képek két csoportba bontva nézhetők meg, az elsőben az építés közben készült képek, a második adagban a kész mű képei kaptak helyet.
Hogyan készült?
A végeredmény
Videok:
marTRAIN terepasztal videó - Faller Car System 1.rész
marTRAIN terepasztal videó - Faller Car System 2.rész
marTRAIN terepasztal videó - Faller Car System 3.rész
marTRAIN terepasztal 2013.07.07. 1.rész
marTRAIN terepasztal 2013.07.07. 2.rész
marTRAIN terepasztal 2013.07.07. 3.rész
marTRAIN terepasztal 2013.07.07. 4.rész
marTRAIN terepasztal 2013.07.07. 5.rész
marTRAIN terepasztal 2013.07.07. 6.rész
marTRAIN terepasztal 2013.07.07. 7.rész