Mivel egyre több levél
érkezik a postaládámba, melyek túlnyomó része a honlap és az asztalépítés
hanyagolásával kapcsolatos kérdésekkel van tele, úgy döntöttem, pár sorban
összefoglalom az elmúlt egy évet, na persze a teljesség igénye nélkül, tömören:
A történet 2004-ben
kezdődött, amikor Egly Tibor, mint a Vasút és Modell folyóirat főszerkesztője
e-mailben először megkeresett. Összeismerkedtünk, összebarátkoztunk és elkezdtünk
együtt dolgozni több témában. Ennek az együttműködésnek az eredményeként több
cikk is megjelent az elmúlt évek folyamán az általa szerkesztett újságban.
Mindezek mellett felvázolt egy akkor még csak álomként dédelgetett "project"-et,
amely egy állandó magyarországi vasúttörténeti kiállításról szólt, többszáz
négyzetméteren, akkor még számomra hihetetlen számokkal, mennyiségekkel számolva.
2007.júniusáig zajlottak az előkészítő munkák. Hosszas tervezgetések, finomítások,
kutatások mellett az összes számításba vehető európai gyártócéggel fel kellett
venni a kapcsolatot.
Aztán elérkezett a nagy nap, amikor először beléptünk Keszthelyen az elkészült
csarnokba, innentől kezdve már kettőnk nyakában volt felelősség, munka indul,
most mutasd meg mit tudsz.
Bevallom, óriási fába vágtuk a fejszénket, ekkora építkezést eddig európai
szinten is csak kevesen tudnak felmutatni, úgyhogy a legtöbb ösvényt magunknak
kellett kitaposnunk. Az elmúlt 10 hónapban ember feletti tempóban, már-már
egészségre káros mértékben kellett prezentálnunk. Azóta megszűntek a hétvégék
és hétköznapok, az éjszakák és nappalok, rutinművelet lett levezetni félkómában
a Budapest-Keszthely távot hetente akár 2-3 alkalommal is.
Mert a polgári "munkakörünk" ugye megmaradt, itt a család, az aktív
sportról részben le kellett mondani, emellett sikerült a legszerencsétlenebb
időpontban egy közgazdasági főiskolára beiratkoznom, ahol jelenleg a második
évemet töltöm, azaz kellene töltenem tanulással. Mindezek mellett hetente
2-3-4 nap pedig Keszthelyen, reggel 8-tól éjfélig "ütjük a vasat".
A legnagyobb vesztes az itthoni hobbi vasútmodellezés lett, ez már nem fér
bele még egy jó ideig a programba. Elnézést kérek mindenkitől, aki türelmesen
várja, hogy válaszoljak az e-mailjére, kérdéseire, új képeket, leírásokat
vár, remélem, hogy örömét leli majd mindenki abban, amit a keszthelyi Vasúttörténeti
Kiállításon látni fog és a méreteket látva megérti, hogy hová tűnt marTRAIN...
:-))
Nos, most hirtelen
ennyi jutott eszembe, reményeim szerint hamarosan újra működni fog Vika barátom
által gondozott www.vasutmodellmuzeum.hu link is, mely a jövőben, mint "nem
hivatalos" honlapként fog üzemelni, viszont már legalább 1,5 gigabájtnyi
anyag vár a gépemen, hogy végre össze tudjuk rendszerezni és bemutatni, csak
az időhiány és a politika közbeszólt, mert bizony itt már az utóbbi is keményen
képviselve van, "odafentről" és "odakintről" sok mindent
megcsóváltak már idelent, de ez már egy másik történet.
Jelenlegi állás szerint:
nyitás - 2008.március 21.péntek
Sok mindennel kész
vagyunk, sok mindennel még nem, de folyamatosan építjük tovább a hiányzó részeket,
úgyhogy érdemes lesz többször visszatérni majd.
Addig is pár ízelítő
kép, kedvcsinálónak.
Legmélyebb tisztelettel:
marTRAIN
2008.03.13.
|