Header image  
vasút és modellezés  
line decor
  
line decor
 

  Minden jog fenntartva -
Martisz Gábor
marTrain

   
   
 
 
 
marTRAIN terepasztal 14.
 

2017.07.27.
Szeretek az általam épített asztalokon minél több témát megjeleníteni. Ha elég hely áll rendelkezésre, akkor igyekszem mindenből egy kicsit becsempészni a látvány kedvéért. Az U alakú asztalom jobb szekciója egy kis terület kivételével már elkészült, itt a fő hangsúlyt a nagy fejpályaudvar és az azt körülvevő óvárosi környezet uralja. Ahogy távolodok ettől, más témákat keresgettem. A vasút itt is a terület felét uralja, azonban itt nincsenek állomások, megállók, az U alak hátsó részén inkább csak átrobognak a szerelvények egymás mellett, alatt és felett. Az U alak bal oldalának nagy részét majd "csak" újra kell építeni, ide a Bettinaland vidámpark fog visszakerülni, előtte és mögötte természetesen sínek és vonatok, ugyanúgy, ahogy a régi asztalon volt. A most soron következő rész viszont új témák megjelenítését is lehetővé teszi. Sok lehetőséget, ötletet átgondoltam, nézegettem a fotóimat, végül úgy döntöttem, hogy ha már végül is itt a főpályaudvarról kivezető vasútvonalak cikáznak, körülöttük is teremtek egy kis külvárosi hangulatot, egy kis lakóteleppel, bevásárlóközponttal, McDonald's-al, autópályával.

 

Volt még egy kis terület a vontatási telep bal oldalán, az asztal széle és a kanyarodó emelkedő között, elég szabálytalan forma, de pont elég volt egy Einkaufzentrum megalkotásához.

 

Elkészítettem az útszegélyeket és a járdákat (Faller).

 

Festettem, koszoltam, elkészítettem az útburkolati jeleket és a közvilágítást. Összeraktam az épületet is (Vollmer), külön belső berendezést (Faller) és világítást is építettem be.

 

Végül helyére kerültek a figurák és járművek is. A szokásos fásítást követően, akciókkal és leárazásokkal megnyitotta kapuit a marTRAIN asztal első LIDL áruháza.

 



 



 


Készül az elmaradhatatlan körforgalom is. Igen, igen, az ott CarSystem vezetőszál.

 

A hátsó asztalelem keszekusza vágányzatának környezete szép kihívás volt, van itt minden, egymás alatt-fölött bujkáló sínek, híd, fonódás.

 

Kivágtam a két hátsó szint közötti rés bordázatát, valamint a hátsó alagútportált is. A már korábban bemutatott módon borítottam, gipszeltem, homokoztam és festettem.

 

 

 

 

Az előtérben lévő 2 vágányos rámpa elkészítése előtt körülnéztem a neten, hogy is néz ki egy ilyen pontosan a valóságban. Különböző megoldásokkal találkoztam, a legjobban talán ez a három kép fogott meg:

 

 

 

Különösen a középső képen lévő íves lezárás tetszett meg, ezek alapján nekiálltam kifaragni a magam kis rámpafalát. Rétegelt lemezből vágtam az oldalfalak tartószerkezetét. Ebben bevágtam két téglalap formájú lukat, amik hátsó részére 1-1 ledcsíkot ragasztottam.

 

A külső borítást 1,5 mm-es sztirol lapból vágtam.

 

 

Száradás után Faller beton színnel alapoztam a felületeket, majd higított sötétszürke vízfestékkel átmostam, végül légecsettel homokbarna színnel ködöltem a felületet. A lámpaburák Brawa üveglapokból lettek vágva. A száradási időkben lehomokoztam a még üres felületeteket.

 

 

Ideje volt a hidat is rendbe tenni és kipótolni a még hiányzó ágyazatot a híd két oldalán. Ismét keresgéltem képek után, végül ehhez hasonló megoldás született, azzal a különbséggel, hogy a fedés nem hosszúkás profilokból, hanem perforált lemez utánzatból készült.

 

A VMC-nél találtam Plastruct nevű lapokat ilyen mintával, abból vágtam csíkokat és leragasztottam a talpfákhoz.

 

Miután minden elkészült és megszáradt, lefújtam az új részeket is.

 

 

Száradás után füvesítettem és elkészítettem a növényzetet.

 

 

 

A külső oldalra zajvédő fal épült (Faller), megépítettem a felsővezetéket, helyére került az összes jelző és kiegészítő.

Kattintson a képre!

 

Pisti kitömte az utolsó kis részt is a sarokban, így az a terület is teljesen elkészült, egy csinos kis játszótér épült a Kleingartenanlage mellé.

Kattintson a képre!

 
 
<<< 13.fejezet