Header image  
vasút és modellezés  
line decor
  
line decor
 

  Minden jog fenntartva -
Martisz Gábor
marTrain

   
   
 
 
 
marTRAIN terepasztal 15.

2018.01.29.
Alapos lemaradásom volt a honlap frissítésével. Több, mint 2 hónappal a hátam mögött van a Gödöllői vasútmodell kiállítás, ahol az asztal még közel sem 100%-os készültségi szinten debütált a nagyközönség előtt. A kiállítás 4 napja, az el- és visszaszállítás is embert próbáló volt, de az előtte lévő egy hónap még inkább lefárasztott. Hatalmas volt a nyomás, hogy elérjem a célt, amit kitűztem magam elé. A reakciókat látva boldogan, elégedetten és rendkívül fáradtan vártam a karácsonyt, kellett egy kis szünetet tartanom.

Az előző részben a lakótelep és az autópálya megépítéséig dokumentáltam a részleteket. Az autópálya másik oldalán lévő terület még csak lealapozva volt, az utána lévő részek még lealapozva sem. Az U alak bal oldalán a nyers rétegelt lemezen csak a sínek és az ágyazat volt kész, a spirál is lefedetlenül várt a felette újjáépítésre váró St.Noemi állomásra. A kettő között Bettinaland állomás és maga a vidámpark újjáépítése a cél, ez marad majd a végére.2017. novemberéig viszont valami formát szerettem volna adni ennek a résznek is.


Ilyen volt, sok minden
újrahasznosításra kerül majd.

A régi asztalomhoz hasonlóan a sínek a vidámparkot közrefogják, a hátsó részen egy középperonos S-bahn megálló építése van tervben 10 cm-rel az alapszint felett, alul egy 4 vágányos állomás, két végén váltómezővel. Mindkét irányban a sínek alagutakba futnak be. A terep kialakítását hátul kezdtem. A szintkülönbséget XPS lapból faragott töltésoldallal kötöm össze, leghátul további 4 cm-rel emelve a szintet. Ez látványban is a folytonosság látszatát kelti, valamint egy esetleges baleset során megóvja a vonatokat a lepottyanástól.

Kőmintás Noch lapokból készítettem egy 1,5 cm magas lábazatot, a tetejére Auhagen fedkövet ragasztottam, a szokásos hálóval lefedtem és gipszeltem a felületet. A kötési időt kihasználva elkészítettem a peron alaplemezét, majd leragasztottam a BRAWA szegélyköveket.

A gipszet enyhén higított faragasztóval kentem le és homokkal leszórtam.
A peron járólapját leragasztottam, az illesztéseket hézagoltam, ez utóbbit száradás után és festés előtt 150-es csiszolóvászonnal lecsiszoltam.
A peronokat Revell 75, a homokkal ragasztott gipszréteget Revell 87 színnel fújtam.



Statikus szóróval leragasztottam az alap fű réteget.


A régi asztalon a vidámpark mellett egy autósmozi is volt, ennek is szerettem volna helyet találni az új asztalon is. A felső vasútvonal alatti aluljáróval szétosztottam a rendelkezésre álló területet, az ettől jobbra lévő ék alakú rész elegendőnek tűnt ehhez. A mozi területének széleire sztirol csíkokat ragasztottam. Az ezen kívül eső területet is lehomokoztam.


 

A domboldalakon befejeztem a növényzetet, majd a sínek melletti rész is rétegenként felépítettem.


 

Az autósmozit "csak" újraépítettem, ugyanabban az elrendezésben, ahogy a régi asztalon volt. Egyedül a kerítés lett más típusú.


A kamionparkoló és az autópálya szintjét még vissza kellett kötnöm az alapszinthez.


 
A maradék területre a vidámpark felépítését terveztem, erre azonban nem lett volna elég időm. Jobban zavart a lefedetlen, csupasz spirál, úgy gondoltam, hogy ennek a felépítésére lesz még időm Gödöllő előtt.


Sikerült St.Noemi állomását viszonylag jó állapotban megmentenem, így a fordítókorongos részhez hasonlóan ez a terület is új életre kelt, integrálva az új környezetbe.

<<< 14.fejezet
16.fejezet >>>